۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 872
کد خبر: 85600120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آنچه که باید از سفر به دبی بدانید

۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 85600120
آنچه که باید از سفر به دبی بدانید

تهران- ایرنابازار- امروزه دبی شهری بازرگانی و موفق در منطقه است. اقتصاد این شهر با صنعت نفت توسعه یافت و در حال حاضر با صنعت توریستی و گردشگری گسترش خود را ادامه می دهد. ما در این مطلب در تلاشیم که اطلاعات شما را راجع به این شهر و جاهای دیدنی دبی بیفزاییم؛ اگر قصد سفر به دبی را دارید این نوشتار از دست ندهید.

ایرنابازار- دبی شهری در مرکز امارات متحده عربی و جزو مشهورترین شهرهای آن است. هنگامی که اسم این شهر به گوش می خورد تصویر برج های بلند، تکنولوژی بالا و دنیایی مدرن در ذهن ما می آید.

امروزه دبی شهری بازرگانی و موفق در منطقه است. اقتصاد این شهر با صنعت نفت توسعه یافت و در حال حاضر با صنعت توریستی و گردشگری گسترش خود را ادامه می دهد.

ما در این مطلب در تلاشیم که اطلاعات شما را راجع به این شهر و جاهای دیدنی دبی بیفزاییم؛ اگر قصد سفر به دبی را دارید این نوشتار از دست ندهید.

شروع سفر به دبی

قطعاً قبل از شروع سفر اولین کاری که بایستی انجام دهید اخذ و ثبت ویزا می باشد. باید توجه داشته باشید که برای گرفتن ویزا هر فرد باید ویزا مسافرتی داشته باشد. بر طبق قانون، هزینه اخذ این ویزا برای افراد بالای ۶۰ سال بالاتر می باشد و برای افراد زیر ۱۸ سال کمتر است. لازم به ذکر است افرادی که زیر سن قانونی هستند بایستی با یک فرد بزرگ تر سفر کنند.

بعد از اخذ ویزا نوبت خرید بلیط تهران دبی است. فاصله ای که با هواپیما از تهران تا دبی طی خواهید کرد ۷۴۴ مایل معادل ۱۱۹۷ کیلومتر است. پروازهای ایران به امارات در دو شهر دبی و شارجه به زمین می نشینند که البته بیشتر این پروازها به مقصد شهر دبی هستند.

آب و هوای دبی

شهر دبی دارای آب و هوایی به شدت گرم و مرطوب است که به طور میانگین دمایی تقریباً ۴۰ درجه سانتی گراد در طول روز و ۳۰ درجه سانتی گراد در شب دارد. این شهر حتی در فصل زمستان نیز گرمای خود را در درجه های کمتر حفظ می کند.

بهترین زمان برای سفر به دبی

بهترین زمان سفر به هدف و بودجه شما از سفر به دبی بستگی دارد. آب و هوای دبی به طوری است که فقط چند ماه از طول سال برای مسافرت و تفریح مناسب است و اگر تصمیم دارید با بودجه کمتری سفر کنید نمی توانید در روزهای خوش آب و هوا و خنک به این شهر بروید و بایستی گرمای هوا را تحمل کنید.

قطعاً ماه های سرد سال مثل ماه آبان تا اسفند برای سفر به دبی مناسب تر هستند زیرا در فصل گرمی مانند تابستان گرمای شهر چند برابر خواهد شد.

مشخصاً در ماه های خنک هزینه اقامتگاه ها، بلیط هواپیما و تفریحات بالاتر خواهد بود. ناگفته نماند که حتی در فصل هایی که گردشگران زیادی به دبی می روند نیز بسیاری از مراکز خرید جشنواره هایی با تخفیف برگزار می کنند که در صورت خرید از این مراکز در هزینه های خرید شما صرفه جویی خواهد شد.

جاهای دیدنی دبی

برج خلیفه Khalifa

برج خلیفه به نگین دبی مشهور است که به عنوان بلندترین سازه در جهان شناخته شده است. این آسمان خراش دارای ۱۶۰ طبقه قابل سکونت و حدوداً ۸۳۰ متر ارتفاع است. همچنین برج خلیفه دارای سیستم روکش کاری ای می باشد که در برابر دمای بالای گرمای فصل تابستان مقاومت می کند.

شهر بازی آی ام جی IMG world of adventure

این شهربازی که بیشتر به اسم دنیای ماجراجویی آی ام جی دبی شناخته می شود مانند نامی که به آن نسبت داده شده است سرشار از هیجان و ماجراجویی می باشد.

این شهربازی سرپوشیده از چندین بخش هیجان انگیز مانند محوطه بازی مارول، دهکده گمشده دایناسورها، ماجراجویی در دهکده گم شده و ... تشکیل شده است.

همچنین در شهربازی آی ام جی رستوران هایی با غذاهای مشهور عربی و بین المللی وجود دارد که در کنار تفریحات با مراجعه به این رستوران ها می توانید دلی از عزا در بیاورید.

ساحل کایت Kite beach

ساحل کایت یکی از جاهای دیدنی دبی است که به دلیل محبوبیت در بین عاشقان تفریحات آبی و گردشگران اکثراً پر ازدحام و شلوغ دیده می شود.

در ساحل کایت می توانید از تفریحاتی نظیر تنیس ساحلی، فوتبال ساحلی، کایت برد سواری و ... استفاده و لذت ببرید.

موقعیت مناسب ساحل و بادهای ثابت آن انتخاب همیشگی کایت برد سواران و موج سواران است و در بین آن ها محبوبیت خاصی دارد.

در این ساحل باشگاه های آموزش موج سواری برای افراد مبتدی تا پیشرفته وجود دارد. همچنین در محوطه ساحل کایت امکاناتی همچون کافه و رستوران، دوش های ساحلی، محل تعویض لباس و اینترنت رایگان برای شما وجود دارد.

دبی مال Dubai mall

دبی مال فراتر از یک مرکز خرید ساده است. ورودی دبی مال و آکواریوم سرپوشیده ای که درون این مرکز خرید قرار دارد در جهان نظیری ندارند. این آکواریوم که درون مرکز خرید دبی مال واقع شده دارای بیش از ۳۰۰ نوع موجود دریایی است.

آنچه که باید از سفر به دبی بدانید

قطعاً دبی مال در حال حاضر یکی از بهترین مراکز خرید دبی است. در دبی مال محوطه های مختلفی مثل بازار طلای سرپوشیده، پیست اسکیت روی یخ، انواع فروشگاه های باشکوه، کیدزانیا، سینما ریل و ... وجود دارد که با رفتن به این مکان می توانید در کنار خرید کردن تفریح هم کنید.

موزه آینده The future museum

این موزه مدرن با خلاقیت سازندگانش فرهنگ و علم دبی را نشان داده و شما را متحیر خواهد کرد.

موزه آینده در سال ۲۰۲۲ تاسیس و افتتاح شد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت. سازندگان این موزه شگفت انگیز از پیشرفته ترین تکنولوژی ها در ساخت آن استفاده کرده اند. اساس این موزه بر این ایده است که در تمامی بخش های آن شما قرار است پیشرفت چندین سال آینده در جهان را تماشا و لمس کنید.

معماری و طراحی نمای بیرون این سازه همانند موزه های دیگر نیست که می تواند نشان دهنده آینده ساختمان ها در چندین سال آینده باشد. در نمای بیرونی این موزه به صورت هنرمندانه ای نام (شیخ محمد بن رشید آل مکتوم) خطاطی و حک شده است. با ایده ای هوشمندانه برای صرفه جویی در انرژی از سازه فلزی بیرونی این بنا به عنوان پنل های خورشیدی استفاده می شود که منبع ذخیره انرژی خورشیدی هستند.

برج العرب Burj al arab

این برج در اصل هتلی بسیار با شکوه و مجلل است که با ۳۲۰ متر ارتفاع در جزیره ای مصنوعی بنا شده است.

آنچه که باید از سفر به دبی بدانید

برج العرب نماد شهر دبی و جزو بلندترین برج ها در جهان است. شکل سازه این برج به بادبان های کشتی شباهت دارد که سنبل شغل مردم این شهر که تجارت و دریانوردی است می باشد.

در بالای برج مکانی برا ی فرود هلیکوپتر وجود دارد. معماری داخلی این برج برخلاف نمای بیرون آن از ترکیبات معماری شرقی و غربی به صورت کاملاً لاکچری ساخته شده است.

برج العرب به عنوان هتل و رستوران مورد توجه مردم و گردشگران زیادی قرار گرفته است. البته ناگفته نماند که برج العرب از گران ترین هتل ها در جهان محسوب می شود.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.